Alle personal trainingstrajecten van Eindhoven Personal Training starten met een uitgebreide intake, waaronder een bewegingsanalyse. Vooral voor mensen met een zittend beroep of voor mensen die veelvuldig dezelfde bewegingen maken is het van belang om voor aanvang van de trainingen te kijken naar eventuele disbalans in het lichaam. Deze kan zich uiten in rugklachten, vastzittende spieren in het schouder- en nekgebied, een slechte houding en vermoeidheid. Trainen zonder aandacht hiervoor kan blessures veroorzaken.

Door het stretchen van de overactieve spieren en het versterken van de onderactieve spieren zal de spierbalans in het lichaam hersteld worden. Hierdoor verbetert je houding, zal je lichaam fitter, sterker en soepeler aanvoelen en zul je effectiever kunnen trainen.

Eindhoven Personal Training werkt daarom volgens een compleet en gefaseerd trainingsmodel, dat uitstekend op maat gemaakt kan worden voor elke individuele sporter. Binnen dit model komen de volgende onderdelen aan bod:

Flexibiliteit
Herstelt en onderhoudt de juiste spierbalans in het lichaam.

Core training
Maakt je gehele romp sterker zodat je beter in staat bent om vanuit verschillende houdingen kracht te leveren

Balans training
Leert je om ook in onstabiele situaties je gewrichten vanuit de juiste positie te gebruiken

Reactieve training
Leert je om krachten van buitenaf beter op te vangen, bijvoorbeeld de krachten bij het landen na een sprong of de krachten na een misstap

Cardio training
Zet je hart- en longsysteem aan het werk zodat je uithoudingsvermogen verbetert, je hart sterker wordt en je energiesystemen beter gaan functioneren

SAQ training (Speed, Agility and Quickness)
leert je om sneller te bewegen, beter te reageren en verbetert de coördinatie en aansturing van het spierstelsel vanuit het zenuwstelsel

Spierversterkende training
Zorgt ervoor dat je spieren sterker worden waardoor dagelijkse activiteiten of sportbeoefening je beter af gaat.

MAIKEL PETERSEN

Jouw doel is ook mijn doel


Eindhoven Personal Training Quote“Ik sta ervoor dat je op een prettige, resultaatgerichte en onderbouwde manier zult trainen. Veilige en optimale omstandigheden om je fysieke doelen te bereiken en te behouden.”